Zuraffo's repository

I finally got fed up with free web hosting and decided to use a blog to archive my articles, so... Here I bring you, Zuraffo's repository. The contents on this page is copyright to me. If you want anything, I can be reached at zuraffo@yahoo.com. Note: Best view with Mozilla Firefox. if you are using IE, please use the links on the side bar to navigate.

My Photo
Name:

Where memories became the only traces in life... 红颜易老,赤子其爰,故名“颜子”。

Sunday, June 18, 2006

烟草点燃时,会发出细微噼啪的声音。在完全的死去之前,做最后的悲鸣。

忘了几时开始抽烟的。好象是在和一个烟隐很重的男孩上床后。我曾经是禁烟主义者的。

烟是夹在食指和中指之间的。凑近唇边,将不散的怨气吸进嘴里,然后再让它随着一口吸气流进肺里。纠结在胸间的是烟草无法升天的死灵。带着不甘的毒素,慢慢的鲸吞蚕食着囚禁它们的红色地狱。

明明知道对自己有害的,我却依然沉沦。

因为会开始感到晕旋,似乎世界在微微的晃动,却有一种怪异的快感。然后张嘴,释放被净化了的灵魂。看着它们袅袅升天,把怨恨留在我的胸腔。

他们不想背负的,就让我来承受吧。

当然还有尸体。轻轻的弹一下就散落风中了。尘归尘,土归土。没有什么好留恋的。

一根烟,七分钟。这么的短暂。留在口腔的甜甜涩涩的味道,和我依旧的天旋地转。